Från maskinrummet…

…rapporteras att en nytvättad turbo är på plats samt att…

…en syratvättad laddluftkylare är på väg tillbaks. Turbon var (som väntat efter 21år?) i ett felfritt skick efter rengöringen. Alla toleranser var med marginal inom toleranserna i Pentas verkstadsmanual. MEN, inte märktes det nån större skillnad – nån liten ynka tiondels bar i ökat laddtryck kanske. I sökandet efter anledningen till den höga avgastemperaturen så åkte laddluftkylet ur – nu när det är rent som nytt så är jag helt övertygad om att det var snudd på meningslöst… En god vän hade nämligen två goda vänner, en som jobbat 40år på Pentafabriken och en som i ett antal år var inblandad i provriggen där reklamerade 41:or hamnade. Dessa goa gubbar var rörande överens om vad problemet med den höga avgastempen beror på så nu ska det pysslas lite! Rapport kommer efter helgen…
 
…som ju inte ser ut att bjuda på nåt vidare väder – så här gôtt var det i söndags!

En reaktion på “Från maskinrummet…”

Kommentera

Denna webbplats använder Akismet för att förhindra skräppost. Lär sig hur dina kommentardata behandlas.