Om Lilly

  • En av få sena 9000 med känd historik som inte är söndersågad
  • Har tidigare gått i Karlstad och Stockholm (Therese-Marie)
  • Volvo Penta TAMD41B 200HP + HS1
  • 938tim 20100424 (vid hämtning på Forbinavarvet)
  • 1045tim 20101026
  • 1168tim 20111027
  • 1265tim 20121028
  • 1374tim 20130929
  • 1484tim 20141115
  • 1554tim 20151015
  • 1602tim 20160922
  • 16??tim 20170907
  • 580 distansminuter sommaren 2010 (5,4m/h)
  • 583 distansminuter sommaren 2011 (4,7m/h)
  • 505 distansminuter sommaren 2012 (5,2m/h)
  • 721 distansminuter sommaren 2013 (6,6m/h)
  • 830 distansminuter sommaren 2014 (7,5m/h) 43 övernattningar
  • 551 distansminuter sommaren 2015 (7,9m/h) 39 övernattningar
  • 396 distansminuter sommaren 2016 (8,3m/h) 29 övernattningar
  • 328 distansminuter sommaren 2017 (x,xm/h) 16 övernattningar
  • Totalt 4494 än så länge… delat på xxxtim ger snittfart x,xxknop. Jösses.
  • Sista varianten av flybridge + badbrygga
  • Original (!) biminitop
  • Kapell och inredning i originalutförande/färg
  • Epoxibehandlad botten 2009
  • Ankarspel – kätting för + blyad lina akter
  • Fjärrkontroller på båda ankarspelen samt även på bogpropeller
  • Raymarine autopilot SPX10 + 2 st A68 Plotter + 1st E7 plotter + 3st ST70
  • NMEA2000 och Raynet marint nätverk
  • RUT950 4G bredbandsrouter med 2st 18db antenner på flybågen, eget wifinät
  • Bennett trimplans- automatik
  • 4st 75Ah AGM till förbrukning
  • 2st 60Ah Varta startbatterier till bogpropeller och ankarspelen
  • 1st 100Ah Varta Silver till motorstart
  • Ctek M300 laddare + 2st Ctek D250 dc/dc laddare + Ctek Smartpass + 2st Ctek M45
  • Originaltyp belysningsarmaturer med ledlampor
  • 82L septitank med enbart sugömning, original ”inbyggd” tank pluggad
  • Marsch 19kts semesterlastad med full tank bränsle + vatten 3800rpm
  • Piskad toppfart 23kts olastad 4050rpm en vindstilla tidig vårdag…