Lasermannen!


Förra lördagen var lasermannen på besök hos Lilly med sin
trollerilåda – efter några timmars filurande så var propelleraxeln
bättre justerad än någonsin tidigare. Lätt att vara kaxig dock
när trollerilådan kostar några hundra tusen… inte tappa…
Minus i kanten till fina firman som bytte till hydrauliskt backslag
(HS1) utan att ta ur i botten på motorkassetten – då går det ju
inte att justera ner till räckligt eftersom HS1 hänger lite djupare
med sitt större tråg. Numera fixat!

Är också mycket nöjd med de kalibrerade givarna till turbotryck,
avgastemperatur samt avgasmottryck. Sorgligt att Wema och
VDO kan med att försöka kränga på oss givare och instrument
som bara platsar på panelen som blingbling för att imponera.
Fy fasen för så dålig noggrannhet. Usch. Skäms på er.
PS färgen skall lossna från kompressorhuset på turbon, annars kan du
lika gärna segla DS

4 reaktioner på ”Lasermannen!”

  1. Hej.
    Grattis till en fantastisk sida, kul läsning, intressant om båten, var på vippen att köpa en sån för 10-15 år sen, men åker i en Nimbus 3000 nu.
    Har lite problem med min TAMD40B.
    Vilka givare har du till avgastryck, temp m.m.
    Har du köpt dom hos Svensk Turboservice?
    Hållaren till givarna som sitter på Turbon var fick du tag i den?
    Tillverkat kanske?
    Provade du t.ex en VDO-mätare och hur mycket visade den fel i så fall?

    Mvh Sven-Åhe Hellström
    svenke.he@telia.com

Kommentera